tel. kom. 604 959 949
marketing21 - Zwiększamy dochody twojej firmy bez zwiększania wydatków na reklamę!

Blog o marketingu i copywritingu

Tworzenie ulotek – Co zrobić, aby twoja ulotka była koszoodporna?

Rafał Lipnicki 13 komentarze

Czy jesteś w stanie przypomnieć sobie jakąkolwiek ulotkę, którą dostałeś w zeszłym tygodniu albo chociaż wczoraj?

Może udałoby ci się powiedzieć, czego dotyczyła któraś z ulotek – szkoły językowej, pizzerii, pośrednictwa kredytowego – ale czy przypomniałbyś sobie nazwę jakiejś jednej konkretnej firmy, która w ten sposób się reklamowała? Raczej nie.

Po prostu większość ulotek jest do siebie zbyt podobna – wszystkie wyglądają prawie tak samo, czyli jak kolejna reklama, na której są: nazwa firmy, nic nieznaczący slogan, logo, dużo kolorów, kilka zdań, czasem zdjęcia uśmiechniętych ludzi… i tyle.

Kto by pomyślał, że większość pizzerii w Warszawie, Poznaniu i Krakowie oferuje „najlepszą pizzę w mieście”, że każdego pośrednika finansowego wyróżnia „niskie oprocentowanie” i że wszyscy oferują „atrakcyjne” ceny.

Nie dość, że tego typu puste hasła nie posuwają sprzedaży do przodu i nic w praktyce nie znaczą, to także „krzyczą” do potencjalnego klienta: „jestem kolejną ulotką, natychmiast mnie wyrzuć!”

Ulotka – tak jak każdy materiał marketingowy – powinna najpierw przykuć uwagę (nie zrobi tego ani nazwa firmy, ani logo), a potem tę uwagę utrzymać i „przekonać” potencjalnego klienta do przeczytania reszty tekstu. Tekstu. Bo to tekst ulotki sprzedaje, a elementy graficzne ulotki są – ważnym – dodatkiem.

ważne marketing21 Jak wygląda wykorzystanie ulotek w twojej firmie? Czy treść twoich ulotek tylko naśladuje treść ulotek konkurencji?

ważne marketing21 Zastanów się, czy warto inwestować w projektowanie i druk czegoś, czego prawie nikt nie będzie chciał przeczytać? (A jak ktoś nie przeczyta, to oczywiście nic nie kupi!).

Zastanawiasz się, czy zatrudnić copywritera? Zajrzyj tutaj.

Rafał Lipnicki, copywriter
Potrzebujesz skutecznie sprzedającej treści na broszurę, list sprzedażowy, stronę internetową lub mailing (tradycyjny lub elektroniczny)? Skontaktuj się ze mną teraz.

13 Komentarze

KZ

Styczeń 26th, 2010 on 03:17

Ciekawy artykuł w szczegolnosci czesc o sloganach nie wiedzialam nawet ze to ma takie znaczenie.

KZ

Styczeń 26th, 2010 on 03:19

bardzo ciekawy artykul w szczegolnosci o sloganach. nie mialam pojecia ze to ma az takie duze znaczenie

Ania

Sierpień 16th, 2010 on 00:08

Interesujący artykuł

Marysia

Październik 21st, 2010 on 09:17

Fajny artykuł ! Dzięki !
Ale jak w takim razie zrobić dobrą ulotkę ?

Grafik

Styczeń 22nd, 2011 on 07:07

Dobry artykuł, zapamiętam sobie te rady :)

Pozdrawiam

Kuśnierczak.pl

Luty 26th, 2011 on 20:07

Niezwykle przydatne informacje. Wielkie dzięki

Piotr

Luty 28th, 2011 on 19:59

Ulotka mimo wszystko wydaję się być skuteczną reklamą, znaczy się w przy tak niskim kapitale na reklamę, efektywność jest całkiem dobra. Oczywiście dużo wg. mnie zależy od sposobu dystrybucji ulotek, ale to temat na pracę licencjacką!

Ewa

Marzec 2nd, 2011 on 18:53

fajny artykuł, choć tak naprawdę to nie artykuł tylko sprytna reklama usług copywritera. Bo wszak napisał, czego robić nie należy, ale nie zdradza tajemnicy, co należałoby! Rozumiem, że to poznać można dopiero, kiedy skorzysta się z jego usług :) Autor mógłby choć na zachętę uchylić rąbka tajemnicy…. pozdrawiam

Piotr Brzeziński

Czerwiec 1st, 2011 on 08:23

Z pizzeriami to świetny przykład na monotonię.

iwotb

Czerwiec 1st, 2011 on 10:29

Jesteś prawdziwym specjalistą, tylko dlaczego przestałeś pisać
??

sklep-wojskowy

Lipiec 3rd, 2011 on 22:35

Nie zgadzam się w jednym temacie tekstu: “powinna najpierw przykuć uwagę (nie zrobi tego ani nazwa firmy, ani logo)”
ponieważ jeśli na ulotce reklamuje się branżę nietypową a do tego nazwa firmy jest stroną internetową jak w moim przypadku reklamując sklep z militariami wystarczy napisac logo sklep-wojskowy.pl adres i telefon w ten sposób przyciągam konkretne grono klientów z konkretnymi potrzebami do tego oprawa w jakiej wręczamy ulotkę – któż odmówi przyjęcia karteczki i włożenia jej do kieszeni bez względu co jest na niej napisane od umundurowanego i uzbrojonego po zęby sympatycznego młodzieńca.

Kasia

Lipiec 31st, 2012 on 18:59

Lekki i dobry tekst. Szkoda, że w sieci takich mało. Bloga dodaję do ulubionych i “szperam” dalej :) Pozdrawiam

Tanie noclegi

Luty 9th, 2013 on 00:37

super artykuł, tylko szkoda, że autor nic więcej nie zdradził :(










a href=